برنامه عملیاتی سال ۹۰-۹۱

برنامه عملیاتی سال ۹۰-۹۱ را ملاحضه میفرمایید

برنامه  یکساله  عملیاتی  گروه آموزشی فیزیک........... آموزش وپرورش  ناحیه یک زنجان  - دوره متوسطه نظری ومهارتی  - سالتحصیلی   91-90               کارشناسی  تکنولوژی وگروههای آموزشی متوسطه

 

محورهای  اصلی برنامه

استراتژی ها وراهکارهای اجرایی برنامه

زمان  اجرای برنامه

( تقویم آموزشی)

شیوه ومحدوده  اجرایی

برنامه

اعتبارمورد نیاز  با  توجه به امکانات موجود

الف-  طراحی آموزشی

1-استخراج هدفهای آموزشی کتاب درسی

2- استخراج روش  تدریس ویژه آن درس

3- معرفی روشهای تدریس فعال

4-مسابقه  طرح درس  نویسی

5- معرفی منابع  معتبر کمک آموزشی

6- طرح نمونه  سوالهای آغازین  - مرحله ا ی - پایانی

1-در طول سال تحصیلی

 

 

 

۵-در طول سال تحصیلی

6-در طول سال تحصیلی

1-از طریق بخشنامه و وبلاگ گروه

 

 

 

 

5-از طریق بخشنامه و وبلاگ گروه

6-به روز رسانی وبلاگ گروه

 

ب- خلاقیت ونوآوری

دریاددهی  -یادگیری

1- معرفی وبرگزاری  دوره های ضمن خدمت   مورد نیاز

2-  تهیه بروشور وجزوه درمورد

روشهای مطالعه برنامه ریزی – مدیریت زمان و....

3- معرفی  وتدوین  وارائه بسته های  آموزشی

4-  معرفی  سایتهای معتبر  وتخصصی

 

 

5-  پاسخگویی   به دبیران  وتعامل  با آنان

1-جلسه هم اندیشی گروه

 

 

 

 

 ۴-در طول سال تحصیلی

 

 

۱۹/9/90

1-درخواست برگزاری دوره با نظرخواهی از همکاران از طریق درج در وبلاگ گروه و بخشنامه

 

 

 

4-به روز رسانی وبلاگ گروه

 

 

۵-به روز رسانی وبلاک گروه و بخشنامه به مدارس

1-هماهنگی با اداره از لحاظ معرفی استاد و مکان و پذیرایی

 

 

 

 

 

 

 

5-امکانات پذیرایی از همکاران

ج-  نقد وبررسی محتوای دروس

1-     برگزاری  کارگاههای آموزشی اساتید با دبیران

2-     نقد  کتب درسی 

3-     تهیه بودجه بندی  کتب جدید وارسال آن به مدارس 

4-     انعکاس نقد کتب به گروه  استان

 

 

 

 

 

د- بهینه سازی فعالیتهای

ارزشیابی  تحصیلی

1-     تشکیل  کارگاه آموزشی  یانشریه  درمورد ارزشیابی وانواع  وشیوه های  آن ( ورودی – تکوینی  - پایانی )

2-     بررسی 5%  اوراق امتحانی  .

3-     تحلیل  نتایج  امتحانات  نهایی

 

 

 

 

 ۲-دیماه نود و خرداد نودویک

3-در طول سال تحصیلی

 

 

 

 ۲-مراجعه به مدارس و حوزه های برگزاری امتحانات

۳-بررسی نمرات ارسال شده به گروه

 

 

 

 

 

 

ه – کاهش  تدریجی

افت تحصیلی

1- دانش آفزایی دبیران  ازطریق

تشکیل کارگاه  آموزشی  وانتشار

نشریه  ومقاله  به ویژه  در دروس ضعیف

2- بازدید  علمی برای دبیران

3- ارائه  منابع کمک آموزشی

4- معرفی منابع  نرم افزاری آموزشی

 ( معتبر  ودردسترس)

 

 

 

 

 

۲-اسفند نود

 

4-در طول سال تحصیلی

 

 

 

 

۲-بازدید همکاران از ایران ترانسفو

 

۴-به روز رسانی وبلاگ و تهیه CD و ارسال به مدارس

 

 

 

2-سرویس ایاب و ذهاب

و- نهادینه کردن

ارزشیابی مستمر

1-     نظارت  برنحوه  انجام ارزشیابی مستمر در واحدهای آموزشی

2-     تهیه بروشور  درمورد اهمیت  ارزشیابی مستمر

3-     شناسایی وتشویق  دبیران موفق  در ارزشیابی مستمر

4-     توسعه  فرهنگ ارزشیابی مستمر

1-در طول سال تحصیلی

 

 

۳-در طول سال تحصیلی

 

۴-در طول سال تحصیلی

1-حضور در مدارس وبررسی لیست همکاران

 

 

۳-حضور در مدارس و بررسی لیست همکاران

4-حضور در مدارس و تعامل با همکاران

 

ز-  نظارت  جامع

1-  تحلیل  وضعیت  موجود واستخراج نشانگرهای   آموزشی  ( میانگین  - رشد – افت  و...  ) آن درس یادروس .

2- مقایسه  نتایج  موجود یاسوابق  ونمودارهای  قبلی

3-  ارائه گزارش تحلیلی وپیشنهاد

راهکارهایی برای مسئولان براساس  تحلیل وضع موجود

5-     بازدید ازواحدهای  آموزشی

6-      بررسی فنی ودقیق  سئوالات امتحانی  ونحوه تصحیح  آن وانعکاس نقاط قوت وضعف سئوالات  طرح شده توسط دبیران واحد های آموزشی .

 

 

 

 

 

 

 

 

 ۵-در طول سال تحصیلی

6-دی ماه و خرداد ماه

 

 

 

 

 

 

 

 ۵-حضور در مدارس و تعامل با همکاران

6-بررسی سوالات امتحانی ارسال شده به گروه

 

ح- پرورش خلاقیتها

1- شناسایی  دبیران خلاق  ومبتکر

ومعرفی آثار آنان  جهت تقدیر

2- همکاری باپژوهشسراهای دانش آموزی

3- فراخوان مقالات علمی

4- انتشار چکیده  تحقیقات دبیران

5- معرفی دانش آموزان خلاق وآثار آنان

1-در طول سال تحصیلی

 

۲-در طول سال تحصیلی

1-تعامل و اطلاع رسانی به همکاران

 

۲ارتباط با پژوهشسرای دکتر حسابی،شناسایی دانش آموزان و درج عملکرد آنها در وبلاگ گروه

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد